Als professional wil je jouw visie op je vakgebied uitdragen. Het liefst voor zo’n groot mogelijk publiek. Daarom laat je op de sociale media je stem horen. Je schrijft en publiceert blogs en artikelen, reageert op andere berichten, laat jouw mening over jouw vakgebied horen. Waarom zou je daarover dan nog een boek schrijven?
Laat ik de voordelen even op een rijtje zetten:
Je geeft weer wat jouw visie is op je vakgebied en welke invalshoeken jij gebruikt. Meer nog dan in blogs en artikelen laat je daarmee zien waar jouw specifieke expertise zit.
Door het schrijven en publiceren van een boek laat je zien dat jij verstand van zaken hebt. Dat wekt vertrouwen en geeft je autoriteit.
Een boek aanvragen of kopen is laagdrempeliger dan jou in schakelen als professional. Mensen die behoefte hebben aan jouw expertise zullen sneller een boek van jou aanvragen dan contact opnemen voor een oriënterend gesprek. Het lezen van jouw boek kan hen wel net dat laatste duwtje geven om dat toch te doen.
Wat is er mooier wanneer je voor een gesprek met een potentiële opdrachtgever geen visitekaartje maar een boek kunt overhandigen? Een boek gooien mensen niet weg en je maakt meteen een professionele indruk.
Blogs, artikelen en andere bijdragen op de sociale media verdwijnen snel uit het zicht. Een boek is blijvend. Mensen stoppen het in hun tas, leggen het op hun bureau of zetten het zichtbaar in een boekenkast.
Het schrijven en publiceren van een boek over jouw vakgebied is een geweldige manier om jouw expertise uit te dragen voor een groot publiek. Dus waar wacht je nog op? Ga dat boek schrijven!
Wil je meer weten over het uitgeven en promoten van jouw boek, neem dan gerust contact met me op via deze link.
Lees of bekijk ook:
Durf jij je schrijfambities te voeden?
Waarom een boek een zwaai geeft aan het ondernemerschap
Zo bouw je schrijfdiscipline op
Vijf vragen om te bepalen of je verhaal levensvatbaar is
Vijf tips voor het schrijven van een informatief boek
Reactie
Gerie Schrijver